gå upp gå till jobbet jobba jobba hela dan

Jag håller på att byta jobb, sedan jag slutade jobba i malmö känns det som om jag gör det hela tiden, 4 månader i byhåla, nu tio månader på förskolan helveteshålet... jag kan inte fungera i en miljö där man hävdar att portfolio är att slänga ner lite teckningar gjorda på kopieringspapper i en mapp, och där det finns en regel som ALLA måste följa om att mjölken alltid skickas motsols, eller om det nu var medsols. det ska villigt erkännas att jag inte följer den regeln så väldigt bra. jag möblerade om så att barnen fick sitta lite närmre varandra vid matbordet, jag ville att de skulle få chans att prata med varandra. så klart föll det inte i god jord, för herregud nu pratar ju barnen vid matbordet, hur ska dom då kunna koncentrera sig på att skicka mjölken motsols.

min nya arbetsplats är mångkulturell , 4 avdelningar och nog ganska dynamisk. periodvis är där tjafsigt tydligen. jag kan hantera tjafs och dynamik jag kan inte hantera apati och regeler för regelns egen skull.

och jo jag känner llte grann att jag lämnar barnen på mitt nuvarande jobb i sticket, att jag  sviker och det är en del av dom som jag verkligen kommer att sakna, men jag måste sätta mig sigi första rummet, och jag delar inte första rummet med tanter utan empati, fantasi och överdriven tilltro till regler och ordning. människor som inte säger flasklock när vi ska diskutera det som verkligen är viktigt- pedagogik, förskolan profilering , utvecklingsplaner etc. då håller tanterna klaffen eller går därifrån för att sortera papper.
burn in hell bitches och sayonara skitställe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0